آموزش CCIE

  سرفصل دوره آموزشی CCIE

این مقطع بالاترین سطح آموزشی سیسکو در شاخه های مختلف می باشد. دارنده این مدرک دارای توانمندی های بسیار بالا در نصب و راه اندازی ، طراحی و پیاده سازی و مهم تر از همه  Troubleshooting می باشد.چنین فردی پیچیده ترین سنایورهای شبکه را توانسته پیاده سازی و عیب یابی کند.
بنابراین از تجربیات این فرد می توان در طراحی و پیاده سازی سناریوهای بزرگ و پیچیده بهره برد.جهت دریافت این مدرک در دو آزمون نمره قبولی باید کسب کنیم. آزمون اول CCIE Written نام دارد.
آزمون CCIE همانند سایر آزمون های سیسکو توسط شرکت VUE  برگزار می گردد که حدوداً بین 90 تا 110 سوال را باید در این آزمون پاسخ دهیم. آزمون دوم CCIE LAB می باشد.
امتحان LAB به دوبخش تقسیم می شود. بخش اول صرفاً Troubleshooting بوده و مدت آن دوساعت می باشد .

بخش دوم پیاده سازی یک سناریو اختصاص داده می شود و 6ساعت به طول می انجامد. جهت قبولی در این آزمون علاوه برداشتن دانش مورد نیاز باید توانایی پیاده سازی و   Troubleshooting سناریوهای پیچیده را داشته باشید. دوره آموزش CCIE علاوه بر انتقال دانش موردنیاز به شما با ارائه سناریوهای مختلف تحت نظر مدرس CCIE  مجرب راه را برای شما سهل و ساده می نماید. در عصر شبکه جهت یادگیری و آمادگی آزمون  CCIE R&S در دو کلاس باید شرکت کنیم:

- CCIE LAB 1              - CCIE LAB 2

در طی این دو دوره کلیه مطالب CCIE Written  و CCIE LAB در قالب 20 سناریو آموزش داده می شود این دوره تخصصی ترین دوره آموزش سیسکو در عصر شبکه بوده و تنها برگزار کننده آن در ایران نیز عصرشبکه میباشد. در کلاس های CCIE LAB عصرشبکه هر دو دانشجو، با یک CCIE Rack تمرین می کنند.

در صورتی که تمایل به چک کردن CCIE NO شخص خاصی دارید می توانید به سایت سیسکو به آدرس www.cisco.com/go/ccie مراجعه نموده و در آن صفحه گزینه CCIE Verification Tool را انتخاب نموده و سپس با  Login  کردن به سایت سیسکو اسم و CCIE NO شخص مورد نظر را وارد کنید, سپس سیسکو صحت آن اطلاعات را به شما نمایش خواهد داد.نحوه ثبت نام در آزمون LAB فقط از طریق سایت سیسکو می باشد وهزینه آن به 1500  دلار افزایش یافته است .جهت پرداخت هزینه از کارت های Master  یا  VISA باید استفاده نمایید.

تجهیزات مورد نیاز برای دوره آموزش CCIE
Router : روترهایی با خصوصیات پیشرفته در IOS توصیه می شود که از سری 2800 به بالا و به طور مثال سری 3800
Switch : سوئیچهای لایه سوم به طور مثال 3560
Cable: کابلهای اترنت و سریال در صورت نیاز فیبر نوری
Module : ماژولهای ارتباطی بر حسب نیاز